# Notes: Installera PlatformGame * Tanka UDK, jag tankar UDKInstall-2010-07-BETA.exe * Installera (duh) :) * Lägg PlatformGame-mappen (den som innehåller classes/ som i sin tur innehåller alla källkodsfiler [.uc]) i Development/Src/ * Gå till "rubriken" [UnrealEd.EditorEngine] i filen: UDKGame/Config/UDKEngine.ini * Lägg till raden "EditPackages=PlatformGame" längst ner. * Gå till samma rubrik i filen: UDKGame/Config/DefaultEngine.ini * Lägg till raden "+EditPackages=PlatformGame" längst ner. (Notera plus-tecknet.) * Gå in i Unreal Frontend. * Tryck Make > Full Recompile. - Kolla att paketet "PlatformGame" har byggt (jag fick lite varningar, men skit samma, sånt kan fixas senare.. typ) * Byt ut raden DefaultGameType=UTGame.UTDeathmatch mot DefaultGameType=PlatformGame.MyGameInfo i DefaultGame.ini. * Byt ut raden DefaultGame=UTGame.UTDeathmatch mot DefaultGame=PlatformGame.MyGameInfo i DefaultGame.ini. * Lägg förslagsvis till ett map-prefix med denna gametype (DefaultMapPrefixes, följ mönstret från de som finns), ligger i samma fil. Mitt prefix är PG. * Ta bort UDKGame.ini så den kan återskapas. * Öppna Editor - Unreal Development Kit * Gå in i View > World Properties * Under WorldInfo > Game Type For PIE: Välj "MyGameInfo", det går säkert att hitta (googla) hur man får denna gametype till default gametype. * Spara med prefixet "PG-" # UTInput.ini sög, fick inte att funka, så tror att keybindings för upp/ner inte funkar, den rör sig "som vanligt", vänder sig inte.. :( * Testa själv fram keybindings. Kan vara så att man kan binda nåt till AimUp(), AimDown(), etc, funktioner/event som han nämnde i tråden. * Kolla UTInput.ini, se vad han försöker göra, jag vet inte, ska sova... :o